جسارت مطهری به رهبر انقلاب

علی مطهری بعدازظهر روز گذشته (دوبنشه)در همایش تبیین حماسه حسینی که توسط انجمن اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، در پاسخ به سوالی درباه فتنه ۸۸ اظهار کرد: معتقدم فتنه دو طرف دارد؛ یک طرف اینکه اعلام کنیم حادثه‌ای بوده که از سال‌ها پیش برای آن برنامه‌ریزی‌شده و ارتباط مستقیم با کشورهای خارجی داشته است. این طرف قضیه برای من قابل قبول نیست، مگر اینکه دلایل قابل قبولی برای من بیاورند. اما طرف دوم این است که اعتراض به نتایج انتخابات وجود داشته و عواملی در قبل و بعد از انتخابات نقش مؤثری داشته‌اند.

وی ادامه داد: اینکه از چند ماه قبل از انتخابات گفتند نظر رهبری روی احمدی‌نژاد است، یکی از زمینه‌های فتنه شد و باعث شد جامعه دو قطبی شود. نحوه اعمال نتیجه انتخابات شبهه تقلب را تقویت کرد، اینکه موسوی خود را برنده بداند و بعد طرفداران احمدی‌نژاد جشن پیروزی بگیرند و بعد از آن راهپیمایی‌ها شروع شود، اختلافات را شعله‌ور کرد. اگر ما خوب مدیریت می‌کردیم، این مسئله آنچنان هم مهم نبود. اگر متخلفان دو طرف قضیه محاکمه می‌شدند و نقش احمدی‌نژاد، شورای نگهبان، سپاه و بسیج در زمینه دخالت در اوضاع مشخص می‌شد اوضاع این‌گونه نبود.

مطهری با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۹۲ گفت: آن زمان رهبری نظرشان را روی احمدی‌نژاد می‌دانستند و همین ریشه فتنه بود، در انتخابات ۹۲ گفتند سپاه حق دخالت در انتخابات را ندارد. کاستی‌هایی که در انتخابات ۸۸ وجود داشت برطرف شد، این داستان و تفرقه باید رفع شود و این به صلاح مردم و انقلاب نیست. افرادی که طبل تفرقه را در کشور می‌زنند باید اعدام شوند.

وی تصریح کرد: ما در فتنه ۸۸ قاضی نیستیم و برای حل موضوع تلاش می‌کنیم. باید اجازه صحبت به همه داده شود. در مسائل سال ۸۸، در روز رأی‌گیری دستگیری اعضای ستادها، قطع اینترنت، قطع پیامک‌ها و عدم اجازه ورود ناظران حرف‌هایی است که طرف مقابل باید بشنود و پاسخ دهد. مسئله این است که در شمارش آرا تخلف بوده و در مبانی انتخابات که همان مناظره بود. مردم باید بشنوند و اگر لازم است متخلفان محاکمه شوند و حکم قانونی برای آنها صادر شود؛ این بهتر از آن است که عده‌ای را بدون حکم قضایی زندانی کنند و غربی‌ها برای ما مشکل‌ساز شوند و بگویند که ما حقوق بشر را رعایت نمی‌کنیم؛ اگر کسی در این حال از دنیا برود، عقده چرکینی است که مناسب انقلاب اسلامی نیست.قاصدنیوز

مطهری در پاسخ به اینکه چرا در امور مربوط به مجلس خبرگان دخالت می‌کند، گفت: من شهروند معمولی هستم و هرکس حق اظهارنظر دارد؛ اینکه فکر کنیم خبرگان مجتهدانی هستند که کسی حق ندارد در مسائل‌شان دخالت کند اشتباه است، وظیفه مجلس خبرگان نظارت بر عملکرد رهبری و زیرمجموعه‌های رهبری است، این در حالی است که مجلس خبرگان وارد هر موضوعی غیر از وظایف خود می‌شود. خبرگان رهبری کارشان نباید فقط انتخاب رهبری باشد بلکه باید تحقیق و تفحص کنند؛ راجع به رفع حصر، نظر رهبری به حصر است و می‌گویند جرم این‌ها سنگین است و اگر محاکمه شوند حکم‌شان سنگین می‌شود. یک وقت هست در این مسائل حکم حکومتی صادر می‌شود که اگر قبول هم نداشته باشی باید در مقابل آن ساکت باشی و یک بار هم شرایط این است که بنده نظر خودم را نسبت به رفع حصر بیان کنم؛ بازهم اصرار دارم که حصر بدون محاکمه ظلم است و عادلانه نیست، اگر هم محاکمه شوند و حکم محارب بگیرند، من نظری ندارم چون روال قضایی خود را طی کرده است.

نماینده مردم تهران افزود: جشن گرفتن احمدی‌نژاد پس از انتخابات ۸۸ و اینکه ایشان در جشن شرکت کردند و شال سبز به گردن خود انداختند، چیزی جز تحریک معترضان نبود؛ پیروز انتخابات نباید خودش را ظاهر و طرف مقابل را تحریک کند و موضوع باید به شورای نگهبان موکول می‌شد تا اوضاع آرام شود. مگر در انتخابات ۸۴ و ۹۲ تقلب نبود؟! در خصوص اردشیر امیر ارجمند نیز اگر الان ایران می‌بود سرش را بریده بودند. به خاطر عدالت باید به اوضاع در حصر رسیدگی شود، تمام جوانب در فتنه از قبیل تیراندازی‌ها و زندانی‌کردن‌ها باید معلوم شود.قاصدنیوز

مطهری ادامه داد: رهبری از نظر خودشان می‌گویند که در مورد حصر موسوی و کروبی، دارند عدالت را رعایت کرده و به آنها لطف می‌کنند ولی از نظر من این مخالف عدالت است و نظر ایشان را قبول ندارم. رهبر معصوم که نیست؛ من در این مورد نظر ایشان را قبول ندارم. وجود ولایت فقیه هیچ تکلیفی را از ما ساقط نمی‌کند. اگر شهید مطهری زنده بود حوادث به شکل دیگری اداره می‌شد، اگر نظر ما مخالف ولایت فقیه است، این دلیلی بر قبول نداشتن ایشان نیست. فکر می‌کردیم حصر محدود است و زمانی‌که این مسئله خیلی طولانی شد ما برای رفع حصر وارد شدیم. اینکه کسی چهار سال در حصر باشد، آن‌هم بدون محاکمه نیاز به حکم قضایی دارد و ما به این اعتراض داریم. در روزهای اول انتخابات، در ۲۵ خرداد حدود سه میلیون نفر به خیابان‌ها آمدند و مردم احساس کردند تقلب شده، این باید درس عبرتی برای ایران باشد، جمهوری اسلامی تجربه کافی برای مقابله با این اعتراضات نداشت و غافلگیر شد و اشتباهاتی صورت گرفت و عده‌ای که می‌دیدند انقلاب در خطر است، مردم را به شدت مورد هجمه قرار دادند و افرادی که عکس امام را پاره کردند و به بسیج حمله بردند، از خودشان بودند. همه این مسائل را نمی‌شود به اسرائیل نسبت داد.

نماینده مردم تهران در مجلس پیرامون استیضاح وزیر علوم و رای اعتماد به وزرای پیشنهادی اظهار کرد: این گزینه‌های پیشنهادی اگر نامه‌ای را امضا کرده‌اند، نشان‌دهنده این بوده که حق اظهارنظر در کشور را داشته‌اند. در حادثه کوی دانشگاه، عده‌ای تحصن کردند و عده‌ای را زدند که برخی از نمایندگان در جریان ماجرا قرار گرفتند، به صورتی که فیلم گزینه‌های پیشنهادی که در آن ماجرا حضور داشتند را هم در مجلس نشان دادند. این کار، کار درستی نیست؛ جوری نباید نشان دهیم که جمهوری اسلامی فاقد آزادی بیان است.

وی تصریح کرد: من با تندروی‌ها موافق نیستم؛ عده‌ای که این تندروی‌ها را انجام می‌دهند، با گرفتن ایدئولوژی‌هایی از آقای مصباح عقاید خود را بیان می‌کنند. آقای مصباح، فردی ایدئولوگ هستند و دقت نظرهای‌شان قابل ارزش است اما نباید احساس شود که فقط یک گروه حق اظهارنظر دارند.

مطهری در خصوص ماجرای استیضاح و برکناری عبدالرضا شیخ‌الاسلامی، وزیر کار دولت محمود احمدی‌نژاد نیز گفت: در این جلسه آقای احمدی‌نژاد لوح فشرده مربوط به ماجرای فاضل لاریجانی را گذاشتند و کاری کردند که استیضاح رأی بیاورد و احمدی‌نژاد از جلسه استیضاح استفاده دیگری کرد. رهبری هم در آن خصوص گفتند استیضاح غلط بود؛ به نظر من استیضاح درست بود چون وزیر کار قانون‌گریزی می‌کرد ولی اگر رهبری قبل از استیضاح می‌گفتند، ما ادامه نمی‌دادیم. هر کسی باید نظر خودش را به راحتی بیان کند، ما از ولایت فقیه نباید چهره‌ای بسازیم که مخالف آزادی و دموکراسی باشد، در جایی که حکم حکومتی نباشد، باید اظهارنظرها صورت گیرد.

این سخنان در حالی مطرح می شود که بارها بر رد این سخنان تکراری و سیاسی کارانه علی مطهری پاسخ‌های مختلفی ابراز شده است و علاوه بر اعتراف صریح مجرمان اغتشاشات میدانی سال ۸۸، اسناد غیرقابل انکاری از دخالت دستگاه های اطلاعاتی و رسانه‌های بیگانه در فتنه ۸۸ موجود بوده که بخشی از آن تاکنون رسانه ای شده است.

چندی پیش مطهری خبر از دیدار خود با رهبر انقلاب داد که با پاسخ قابل تامل ایشان همراه بود. مقام معظم رهبری در پاسخ به سخنان علی مطهری گفته بودند: «من قبلا درباره بصیرت صحبت کرده‌ام و این که نباید راه شهدا و راه انقلاب را گم کنیم. جرم این‌ها بزرگ است و اگر امام(ره) بودند شدیدتر برخورد می‌کردند. اگر اینها محاکمه شوند حکمشان خیلی سنگین خواهد بود و قطعا شما راضی نخواهید بود.»

قابل ذکر است حصر سران فتنه۸۸ در حوزه اختیارات شورای‌عالی امنیت ملی بوده است که ریاست آن را رئیس جمهور بر عهده دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 17 آذر 1393برچسب:, | 16:58 | نویسنده : هــــفـــتــــکـل ســـــــلام |